Pages

Dec 16, 2009

remarkable

what a day! i found remarkable today

1:: remember the first snow this year in Munich? It still is freezing. so this is the color of my warm, new winter-jacket - very, VERY colorful for a person, who usually wears black, grey and brown. i still have to get adjusted to that. maybe i never will.


2 :: last year i complimented a collegue on his great new shoulder bag. when he came in for an appointment today, he brought me this/his bag because he couldn´t use it riding his bike and remembered i liked it so much.
and i still do!! what a great, unexpected gift! and how generous. i meet this man two times a year, that´s it.
wow.


3 :: i started reading the new T.C. Boyle "Das wilde Kind" / "Wild Child", coming to Germany in February 2010, Hanser Verlag / english edition January 2010: what a great book! it is the story of a Kaspar Hauser-kind of child which was found (or better: captured) in France in the late 1690. Great writing, lucid, moving and very impressive - it´s like the older Boyles (i was kind of dissapointed by the last one). A small book, more of a longer short-story. I highly recommend it!! and the cover ist remarkable, too, isn´t it.


oh, und S.: auch dein Adler ist heute gelandet :-) Danke, ich bin schon sehr gespannt!

4 comments:

  1. Das erste kenne ich - habe auch hauptsächlich schwarze, graue sachen, und wenn ich dann mal etwas ganz Farbiges trage habe ich auch diese kleinen Schreckmomente ("Huch, bin das ich?"). Aber ich finde es sehr schön, wenn im Winter nicht immer alle nur schwarze und graue Mäntel und Jacken tragen.
    viele Grüße, Lucy

    ReplyDelete
  2. ja, da hast du absolut recht, Lucy.. ich hadere zwar noch, mir fällt aber auch gerade auf, dass echt viel Schwarz-Grau unterwegs ist. Vielleicht sollten wir dann echt mal antizyklisch agieren und im Sommer, wenn die ganze Welt wieder bunt ist, schön was dunkles anziehen :-)

    ReplyDelete
  3. ich kann die jackenfarbe kaum glauben! aber danke, dadd du den grauen winter etwas bunter machst!

    ReplyDelete
  4. erzähl das bloss nicht so in berlin rum, da hat ma jahrelang an seinem dunklen ruf gearbeitet...
    :-)
    hoffe, es geht dir ganz gut und wir sehen uns bald mal wieder!!

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails