Pages

Apr 6, 2010

gramas garden quilt

this quilt was even done before the value quilt. it is an easter present for my sister, she got it today so i can show it to you now.
i made up the pattern myself and yes, although i am not too fond of too much color i am certainly not afraid of busy fabric designs :-)


i love this quilt, it has some oldfashioned thing about it: the quite soft red of the borders, the traditional blocks.
and some polka dots never hurt, eh?? :-)

gramas garden quilt, folded

gramas garden quilt, quarter-folded

both borders are made with Rosalie Quinlan fabrics from the Grandmothers Garden line, like lots of other parts of the quilt.

gramas garden quilt, details

details on the cypress block and one of the five evening stars. for the star i chose a pretty motiv from the Quinlan fabric as center and put some tiny little cherries around it. the check inside the cypress block are from the Sweet Treats line by Darlene Zimmerman, the red solid ist Kona Cottons rich red.


gramas garden quilt, more details

the blocks are called evening stars, cypresses, windmills and louisianas plus some simpler blocks.

gramas garden quilt, backing

the backing is made of some sweet cherry fabric on the right and some Quinlan pieces on the right. in the middle there are some test-blocks surrounded by a sweet Moda print in pink which fits just fine.

and like always: i love this one!! :-)

4 comments:

  1. Ich habe mich heute morgen schon in den Quilt gekuschelt. Das war total gemütlich und ich konnte mir die vielen, tollen Stoffe ansehen, die Du verwendet hast. Der Quilt ist super super schön!!!! Ganz vielen Dank dafür! Deine C.

    ReplyDelete
  2. WOW! schon wieder so ein tolles teil! eine richtige ROTexplosion! ;-)

    lg
    anke

    ReplyDelete
  3. boah, wieviele Jahre haste denn da dran gesessen, mal auf deutsch: echt ein Hammerteil!!!

    LG Ivonn

    ReplyDelete
  4. Danke schön, Anke! Ich steh ja sehr auf rot. Habe aber erstaunlich wenig Dunkelrot in meinem Stoffregal.. Merkwürdig.
    Und Ivonn, auch dir danke für deinen Kommentar! Ich hab schon fast zwei Monate daran gesessen, die Blocks waren teilweise ganz schön aufwändig. Ich hab dann aber auch noch ein paar einfachere integriert, damit es nicht wirklich ewig dauert :-)

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails