Pages

Aug 29, 2010

bee blocks august 2010


(almost) just in time i made my august bee blocks!
the one above is a freestyle starwars block for Jo. she wanted some improv but not wonky-wonkyness. i totally love the yeti-guy with his big gun :-)
she is making a starwars-quilt for her son which will be very, very cool it think. you can find the other blocks over here.

and this one ist for Mona:

bee germany august 2010 mona

she´d sent lots of colorful stripes for a spiderweb, which i loved making but it sadly turned out too small (still have no idea where i mis-measured..)
being a very nice person, Mona accepted my offer to make another one :-)
so now i just have to get some white fabric (which i wanted to buy anyway, i still can´t believe i don´t have any and never had!) and start all over - my pleasure, because spiderwebs are really fun to sew!

find the other spiderwebs for the Bee Germany right here.

3 comments:

  1. Oh, schade! Dabei ist der Spiderwebblock wirklich schön geworden! (und der Starwars Block auch!)
    Wenn Du magst, schick ich Dir ein bißchen was von meinem weißen Ikeabettlaken mit, das ich mir für den Babyquilt neulich gekauft habe. Ich muss Dir ja sowieso ein Minipäckchen schicken ;)
    Einen schönen Sonntag!
    Liebe Grüße,
    Johanna

    ReplyDelete
  2. Beide Blöcke sind so schön geworden, der Star wars Quilt wird bestimmt ein echter Knaller - ist der Spiderweb viel zu klein oder nur ein wenig? Meine waren auch 2 mm zu klein, das habe ich auf meine Nähungenauigkeit geschoben....

    ReplyDelete
  3. danke ihr beiden!
    Johanna, hab dir grad eine mail geschrieben, danke für das nette Angebot!
    Floh, 2mm sind doch total ok! bei mir ist ein 11 3/4 statt 12 1/2" Block rausgekommen :-) da muss ich echt nochmal ran..

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails