Pages

Oct 4, 2010

squares quilt - done


My friend in Berlin got her birthday-quilt so now i can show it here, too. remember, this is the one who got her last years presents very late. however, those pillows will match this quilt surprisingly.. :-)

i actually made this in August, and it´s my very own design.
lots of essex cotton plus some classic Amy Butler Wallflower in red plus some Kona cotton solid in red. sweet and simple.

i quilted this one quite heavily and it turned out very fluffy and crincly. love!

squares quilt detail closest

still not sure which side i prefer..
i was going for modern and elegant and got that i think.
squares quilt back

happy birthday again, Anke!!

7 comments:

  1. Wow. Der gefällt mir sehr gut! Die Vorderseite ist wie ein abstraktes Gemälde. Den würde ich mir an die Wand hängen!
    vieel Grüße, Lucy

    ReplyDelete
  2. Beautiful quilt. I love the fabrics.

    ReplyDelete
  3. Der ist ja schön geworden! Da wird Anke sich total freuen!

    ReplyDelete
  4. schon wieder so ein schmuckstück!

    lg
    anke

    ReplyDelete
  5. Hey, schon wieder so ein Kracher!
    Dein Quiltdesign gefällt mir außerordentlich gut!
    Ein Quilt nach eigenem Design ist doch die Krönung allen Schaffens.....
    Ich bin noch in der " Nachnähphase";-)

    Schöne Grüße aus der alten Heimat
    (ich wohne in der Nähe von Paderborn)
    Karinchest

    ReplyDelete
  6. I love your quilt - it's beautiful.

    ReplyDelete
  7. I love the fabrics in this quilt. Wonderful with the neutrals.

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails