Pages

Nov 12, 2010

12 of 12 - november 2010


starting the day with baking sourdough bread. it turned out really yummy.

cat #1 pretenting to sleep - how shall i make the bed?? well, guess i don´t..
2 nov2010 pretending to sleep

cat #2 doesn´t want to get up, either. who´d have thought?
3 nov2010 staying warm

it´s a rainy, stormy fall day outside
4 nov2010 not so pretty day

my favorite toy at work: a plush brain cell
5 nov2010 brain cell plush

my very own christmas present arrived from Norway!
6 nov2010 mail blanket

back home: starting measuring the blocks from my euro bee month to get that top finally ready
7 nov2010 euro bee quilt

chores: unloading
8 nov2010 unloading

preparing rice crispy treats
9 nov2010 prep rice crispies

i know: a quilter buying a blanket?? but this is so thick and soft and great - and i couldn´t wait till christmas...
10 nov2010 wool blanket

tea time
11 nov2010 teatime

audiobook by literature nobel prize winner. i read this years and years ago (1990 - omg!) and really liked it - but i can´t remember much so i am looking forward to listening to this
12 nov2010 nobelprize winner audiobook

thanks for looking!
more here :-)

5 comments:

  1. Die Decke passt zum Wetter und sieht super warm aus. Gut finde ich ja auch die Gehirnzelle - die wäre für manche Leute ein gutes Geschenk....;)

    ReplyDelete
  2. Die graue Zelle ist ja genial! Kann man die irgendwo kaufen?

    ReplyDelete
  3. ja, die Gehirnzelle ist schon schön..und sie sieht einen so direkt an..
    Man kann diese Plüsch-Dinger manchmal in Medizinischen Fachbuchhandlungen finden (bei Lehmanns in Leipzig hab ich sie mal gesehen) oder auch im Netz unter http://www.riesenmikroben.de/

    ReplyDelete
  4. Hallo Claudia,
    bei uns hat sich der Sturm samt Regen und Wind zum Glück verzogen, aber trotz 15° ist es draußen usselig und halt typisch November... Deine eine Katze macht's wie die meine, Kopf unter mein Plumeau und bloß nicht an das Wetter denken ;-) Tante Julia und der Kunstschreiber habe ich auch irgendwann mal gelesen, kann mich aber nicht wirklich an den Inhalt der Story erinnern - muss ich mich jetzt schämen??? Wünsche noch einen schönen Sonntag und viel Spaß beim Zusammennähen deiner Blöcke!!!GlG, Martina

    ReplyDelete
  5. Hihi, eine Kuschelgehirnzelle! Das ist aber originell!
    Grüße von
    Mara Zeitspieler

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails