Pages

Oct 29, 2011

post summit swap miniquilt - bloggers quiltfestival

miniquilt "tummy rumbles"

Miniquilt "tummy rumbles"
"Seriously??" says the fish, "I am very HTF*.."
* hard to find
:::::::::::
Miniquilt "Magenknurren"
"Ernsthaft??" sagt der Fisch, "Ich bin echt schwer zu finden.."

last night i finished this little mini, as part of the post summit swap: we try to keep some of the spirit and the mojo of the summit by swapping miniquilts and pouches with people we met at the sewing summit in Salt Lake City in October 2011.

During the summit in the marvelous minis-class, held by super-wonderful Amanda, i learned "the hard way" that a quilt doesn´t have to have a binding.

To tell you the whole, a tiny bit embarassing story:

At one point Amanda asked the class severeal questions like "Does a quilt needs to be handsewn to be a quilt?", answers all over of course "No!", "Does a quilt needs to be handquilted to be a quilt?", again the answer of the auditorium was of course "No".
And then she asked "Does a quilt need a binding to be a quilt?" and friends i don´t know why i did not get this concept of rethorical questions by then, anyways, everybody - of course - said "No", and i said "Yes!". Loud enough to be heard very nicely throughout the room.. :-)

After the laughing had stopped and some joke about being German was  made (although i don´t think this is a german thing, it´s just me!!) i knew i learned something important :-)

So let´s hope that the Quilt-Police won´t bang on my door, as this is my entry for the Bloggers´ Quiltfestival, hosted of course again by the wonderful Amy!
::::::::::

miniquilt "tummy rumbles" back

Gestern abend hab ich diese kleinen Mini-Quilt fertiggemacht, der Teil meines post-summit-swaps sein wird: eine Gruppe von Frauen versucht, sich die besondere Stimmung des Summits zu erhalten, indem wir untereinander Miniquilts und Täschchen tauschen.

Während des Summits war ich in der marvelous minis Klasse bei der super-tollen Amanda, und dort hab ich "auf die harte Tour" gelernt, dass Quilts nicht zwangsläufig ein binding haben müssen.

Und um hier mal die ganze, leicht peinliche Geschichte zu erzählen:
Amanda hat der Klasse irgendwann jede Menge Fragen gestellt, wie z.B. "Muss ein Quilt handgenäht sein, um ein Quilt zu sein?" Antwort allerorten natürlich "Nein!", oder "Muss ein Quilt handgequiltet sein, um ein Quilt zu sein?", Antworten wieder "Nein!". Und dann fragte sie "Muss ein Quilt ein binding haben, um ein Quilt zu sein?" - Ihr Lieben, fragt mich nicht, warum ich zu dem Zeitpunkt immer noch nicht geblickt habe, dass es sich um rhetorische Fragen handelt, jedenfalls sagten alle wieder "Nein!", nur ich sagte laut und deutlich "Ja!" :-)

Nachdem das Gelächter verstummt war und auch der zu erwartende Witz über Deutsche gemacht war (obwohl ich ja nicht glaube, dass das deutsch ist, sondern das bin einfach nur ich..) wußte ich, dass ich eine wichtige Sache gelernt hatte :-)

Dann wollen wir mal hoffen, dass die Quilt-Polizei nicht an meine Türe klopft, denn dies mein Beitrag für das Bloggers´ Quiltfestival, organisiert von der tollen Amy!

miniquilt "tummy rumbles" close up

Thanks so much for visiting my blog, i can´t wait to check out all the other wonderful quilts!!
::::::::
Vielen Dank für Euren Besuch auf meinem Blog, ich kann es kaum erwarten, all die anderen tollen Quilts anzuschauen!!

25 comments:

  1. thank you for showing your cute mini quilt!!

    ReplyDelete
  2. Liebe Claudia,
    dein "Quiltchen" ist total witzig und sieht so gar nicht deutsch aus ;-) GlG, Martina

    ReplyDelete
  3. That is a great story! I love your little quilt:)

    ReplyDelete
  4. What an adorable little mini! The ruffle is such a cute touch!

    ReplyDelete
  5. I love your mini quilt and I didn't even think about the binding until you mentioned it! It's so cute I am sure your partner will love it!

    ReplyDelete
  6. Such a cute mini! And I love your story. :)

    ReplyDelete
  7. :) ich find Quilts mit Binding aber schöner ;) Wo kaufst Du Dein Leinen? Das sieht schön aus. Mein letzter Kauf war irgendwie Mist.

    ReplyDelete
  8. It's such a cute quilt! I would be happy to display it on my wall.

    ReplyDelete
  9. This is so sweet and cute! And it matches my kitchen perfectly. :)

    ReplyDelete
  10. I love your quilt, it is perfect!

    ReplyDelete
  11. great story and LOVE the 'mini'

    ReplyDelete
  12. What a unique quilt. Just adorable.

    ReplyDelete
  13. Prize for the cutest quilt in the festival - I love it!

    ReplyDelete
  14. Hi Claudia! :o)
    Your mini is to die for!
    So stinking cute!! :o)
    Have a wonderful week.
    Sincerely, Trish

    ReplyDelete
  15. I just love this. It is different from most of the quilts. I think the definition of a quilt is a top, a back, and something in the middle of them, all stitched together. No binding requirements.

    Great job.

    ReplyDelete
  16. cute! love the fish and i didnt know that you didnt have to have a binding either so no worries! =)

    ReplyDelete
  17. such a super cute mini quilt! amylouwho passed me your blog, it is fabulous and your quilting is amazing! I just moved here and am excited to meet new quilting-bloggers!

    ReplyDelete
  18. So glad you shared this quilt. It is precious. Love the quilt lesson.

    ReplyDelete
  19. That's seriously so cute! Sehr gut!

    ReplyDelete
  20. Cute little quilt and fun to read your story. Thanks for sharing and have a great day

    ReplyDelete
  21. AHHH!!! Claudia!!! Your email & blog post & mini quilt TOTALLY made my afternoon!!!! This is SO fantastic!!!!! I love love LOVE it!!!!! <3<3<3

    ReplyDelete
  22. thank you sooo much ladies, all your kind comments mean the world to me!!

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails