Pages

Nov 9, 2011

baby it´s cold inside..

mug rug moin, moin

Hi there, or "moin, moin" as the people of northern Germany would say.

I got me a nasty cold and can´t do that much, so i´ll show you the above:
This is actually an older project, a little mug rug for a co-worker who just used the moin, moin piece of fabric, which was part of the packaging of some fancy chocolate, as a coaster. one day she gave me lots of vintage fabric to play with (this wonderful pillow is made from that lot) and then she left her workplace for some days - and when she came back she found this little rug.

It was a dangerous game :-), i really pushed my luck here (i bet you wonder how i can stand all this excitement in my life.. :-), but thank god she really likes what i made of the fabric piece!
::::::::
Hallo, oder moin, moin wie der Norddeutsche so unvergleichlich zu jeder Tages- und Nachtzeit sagt.

Ich hab mir eine fiese Erkältung eingefangen und kann nicht viel machen, daher mal das hier oben:
Ein etwas älteres Projekt, ein mug-rug für eine Kollegin, die bis dahin immer nur das Stoffstück mit dem moin, moin als Untersetzer benutzt hat. Den Stoff gab es mal bei der Verpackung einer eher edleren Schokolade.
Eines Tages hat mir diese Kollegin total viel alten Stoff geschenkt (dieses wunderbare Kissen hab ich zum Beispiel daraus gemacht) und dann hat sie ihren Arbeitsplatz mal für ein paar Tage verlassen - und als sie wiederkam, hat sie dann den rug vorgefunden.

Das war ein ganz schön riskantes Spiel, ich hab da echt hoch gepokert (ja, so dramatisch kann es in meinem Leben zugehen :-), aber gottseidank mag sie das Ergebnis meiner Änderung wirklich gerne!


Now back to sneezing under some warm blankets and quilts!
:::::
Jetzt aber fix zurück unter diverse warme Decken und Quilts... Hatschi!

12 comments:

  1. Ich wünsch dir auch eine gute Besserung.
    Ich mag die Kombination von Leinen mit farbigen Stoffen.
    Lieber Gruss
    Sarah

    ReplyDelete
  2. Edith, Sarah, ganz vielen Dank für die guten Wünsche!!

    ReplyDelete
  3. It's great! My father's family is Frisian. You always make the coolest things. Hope you are feeling better soon.

    ReplyDelete
  4. Deedrie, how interesting about your family! and thanks for the flowers :-)

    ReplyDelete
  5. I love it! I hope you feel better soon, Claudia!

    ReplyDelete
  6. So cute -- I love the linen, the orange binding, and the whole color scheme.

    ReplyDelete
  7. Tanesha, Jacey and Alexis: thanks so much for your kind words!!

    ReplyDelete
  8. Was hast du für ein nettes neues Profilbild,sieht toll aus.Ich hoffe auch das das Holy Shit Shopping in Köln erfolgreich für mich verläuft. In Stuttgart findet das gar nicht mehr statt, weil die Stadt wohl keine Genehmigung erteilt hat.L.G.Susanne

    ReplyDelete
  9. M&M - Hope you start feeling better soon. Love looking at your
    travel pics too! Could you please
    flickr mail me your address again. I want to put a note in the mail to you! thanks Daria

    ReplyDelete
  10. Susanne, ganz viel Erfolg in Köln!!
    Daria, i´ll send you a FM :-)

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails