Pages

Mar 19, 2012

quiltcon!

(Very) Blue Hour, Austin 
Skyline
picture from Michael Tuuk, thanks so much for letting me use it!!/ das Foto ist von Michael Tuuk, Danke schön fürs Benutzen lassen!!

Who´d have thought.. turns out i am an inaugural quilt-congress groupie. First the Sewing Summit, and now Quiltcon in Austin, Texas next Febuary, a quilt conference and show, held by the Modern Quilt Guild. And Denyse Schmidt will be teaching! Plus Anna Maria Horner, and Weeks Ringle and Bill Kerr, who i admire for years now.

Now i need your help planning my trip, people. I am thinking about driving from Austin to San Antonio, to Houston and then with some stops to New Orleans.
Or after quiltcon i could fly out to Miami to spend a week there. But i am not really a beachy person, so i am not sure about that..
Any thoughts on that? Or any other suggestions? Keep in mind that it will be Febuary/March, so Chicago or New York are probably a bit cold :-)
I´d love to hear from you on this!!

And who is going, too? Anyone decided yet? Please let me know!
 

Offenbar habe ich eine merkwürdige Schwäche für neue Quilt-Kongresse.. Erst der Sewing Summit, nun also Quiltcon in Austin, Texas und Denyse Schmidt wird unterrichten! Außerdem Anna Maria Horner, sowie Weeks Ringle and Bill Kerr, die ich auch schon seit Jahren bewundere.
Jetzt brauche ich allerdings Hilfe bei der Reiseplanung. Momentan überlege ich, von Austin nach San Antonio, dann nach Houston und dann in mehreren Etappen nach New Orleans zu fahren.
Oder aber ich mache vor dem Heimflug noch eine Woche Halt in Miami. Ich bin aber nicht so recht der Strandtyp..

Hat jemand etwas sachdienliches dazu beizutragen? Oder einen ganz neuen Vorschlag? Aber bitte im Hinterkopf behalten, dass es dann Februar/März ist, und damit Chicago oder New York vermutlich etwas sehr frisch sein würden :-)
Ich würd mich echt freuen, wenn eine von Euch mir was empfehlen kann!!

Und kommt noch jemand? Vielleicht treffen wir uns ja in Austin, Texas!


9 comments:

  1. Does this mean you won't be at the Sewing Summit this year? I'd love to do both but not sure if that will work. Do you have friends in Houston if you don't know anyone there you should fly to New Orleans from Austin and drive from there to some Southern states.

    ReplyDelete
  2. Das nennt man dann vermutlich Quilt-Kongress-Hopping ;-)
    Ich kann dich zu gut verstehen! Ich hatte dieses Jahr vor, nach NY zu fliegen um an einem Workshop von Denyse Schmidt teilzunehmen. Und wenn du nun die Chance hast, dort soviel geballte Quiltprominenz zu treffen - herrlich!
    Ich mag South Carolina und da besonders die Stadt Charleston - hat eine wunderschöne, restaurierte Altstadt im Südstaatenstil. Rings rum sind viele alte Baumwollplantagen, die man besichtigen kann.
    Chicago und NY sind zwar zu der Zeit sau-kalt aber deswegen auch eher "leer" - also garnicht sooo verkehrt!

    ReplyDelete
  3. Oh, das hört sich ja wieder spannend an! Leider weiß ich noch gar nicht was ich im Februar nächsten Jahres mache, aber Lust hätte ich schon ;)
    Gruß aus Berlin

    ReplyDelete
  4. Hi Claudia!

    I live in Austin and will be attending QuiltCon. I can give you a few tips on places to see before/after the convention.

    Austin is about a 90 min drive from San Antonio. Its easy to get to San Antonio from Austin and, if you go to SA, I recommend you get a hotel reservation on the Riverwalk (if prices are right). The Alamo is adjacent to the Riverwalk and easy to see. And between the drive from Austin to San Antonio, I suggest you stop in New Braunfels at Quilt Haus to fabric shop! Don't be tempted to eat the German food in New Braunfels... it probably won't be as good as back home. ;)

    San Antonio is about 2 to 3 hours east of Houston. Another easy drive. And Houston to New Orleans is about 4 hours.

    I think its a great road trip to accompany your visit to Texas!

    ReplyDelete
  5. I'm so excited you will be in Texas! I look forward to showing you whatever sites you'd like to see, my friend!

    ReplyDelete
  6. Great picture! ;-) Seriously though -- I'm glad you made good use of it. Have fun in Austin!

    ReplyDelete
  7. Was Bobbi vorschlägt, ist genau richtig. Der Riverwalk ist abends ein Erlebnis.
    Viel Spaß!

    ReplyDelete
  8. Cool, so glad to hear you'll be back in the states! I hope to go to Quiltcon too. I'm thinking of going as a vendor though. Hope to see you there!

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails