Pages

Apr 1, 2012

cross stars quilt: slight progress

cross stars wip

I know, i know, long time no see, but i am not sewing very much at the moment, seems to be too much other stuff going on right now.
However, i worked a bit on my cross star quilt top. not too happy with the both bigger stars in lower section of the quilt though: the multicolored one is too wishi-washi, the really big one is VERY green. so maybe some changes are about to happen there.

today i finally mounted some of the Orla Kiely wrapping paper on (to?) a box i had saved for that purpose. turned out fine, even though i had to use my (never used before) quilting spray glue.

orla box

Ich weiß, ich weiß, lange nichts neues hier gehört, aber ich nähe echt nicht viel derzeit, zu viele andere Dinge spielen derzeit eine wichtigere Rolle.
Immerhin hab ich aber doch etwas an meinem cross stars quilt gearbeitet. So richtig glücklich bin ich allerdings insbesondere mit den beiden unteren, großen Blöcken nicht: der bunte hat zu wenig Kontur und der ganz große ist wirklich sehr grün. Hier wird sich also vielleicht nochmal was ändern.

Heute hab ich auch endlich mal einen Karton mit dem Orla Kiely Geschenkpapier, dass ich mir (mühsam) aus London mitgebracht habe, bezogen. Ist ganz gut geworden, obwohl ich als einzigen Sprühkleber nur meinen noch nie benutzten Quilt-Kleber nehmen musste.

I hope you all have a nice and sunny Sunday / Hoffentlich habt Ihr auch einen schönen, sonnigen Sonntag!!

13 comments:

  1. Great progress M. Love the different sizes and fabrics. Happy spring! PS -your last post inspired me to get moving on some spring cleaning and decluttering. Thanks!
    Daria

    ReplyDelete
  2. Daria, good to hear from you!! the great tea towel with measurements and conversions of all kinds is hanging on my stove and reminds me of you on a daily basis :-)

    ReplyDelete
  3. Your star quilt will be stunning and I love that box!

    ReplyDelete
  4. Liebe Claudia,
    ich sende Dir Grüsse aus BCN!
    Montse

    ReplyDelete
  5. Ich mag die Zusammenstellung Deiner Blöcke. Allerdings ist mir momentan auch sehr nach bunt, vielleicht liegt das daran. :)
    Die Box ist der Knaller. Sowas hätte ich auch gern.

    ReplyDelete
  6. I love the variety of sizes! This quilt is going to be lovely.

    ReplyDelete
  7. Ja, dieser Quilt wird wieder sehr schön!
    Danke für Deinen lieben Kommentar zu meiner kleinen Babydecke :-)
    Liebe Grüße

    ReplyDelete
  8. I like the green! Maybe you could use the multi-colored one on the back if you're not happy with it on the front. It's pretty. :)

    ReplyDelete
  9. Hi Claudia! Hope you are well! I love the cross stars quilt - the color combo is perfect! I see you are going to Quilt Con - me too! Looking forward to it! Also, I just awarded you a Liebster Blog award, hope that's OK! Details here: betweenquilts.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Für den Grünen solltest du vielleicht ein größeres Muster benutzen,zu größflachig wirken,meiner Meinung nach,kleine Prints nicht so gut.Ansonsten gefällt mir der Quilt wirklich sehr gut.L.G.und frohe Ostern

    ReplyDelete
  11. The star quilt is looking wonderful! The variety of sizes and placement make it really interesting and balanced to look at. I can't wait to see it finished! (You know I'm in love with your Orla box :)

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails