Pages

May 13, 2012

fat quarterly retreat 2012 - class sample (London, Baby!)

union jack pouch1_bearbeitet

At the Fat Quarterly retreat i will teach a little class on making zippered pouches so i thought some samples might be a good idea. I will make some in different stages so that people can actually see how the pouches look throughout the process.

But when i remembered my Union Jack block i made almost 2 years ago (!!!) using lovely Lynnes fabulous paper piecing pattern (she will teach that exact block at the retreat, so go for it people, it is so much fun!!) i knew i had to make a completed pouch.

And i love it: it is big, for the back i used some pretty polka dot fabric and on the inside there´s one of my all time favorite fabrics, the coriander print from Amy Butler.

So if somebody is reading this who is actually joining me at my class: you certainly can bring some pretty blocks to the retreat and we will make them into a handy little zippered pouch! Looking forward to it!!!

union jack pouch2_bearbeitet

Bei dem Fat Quarterly Retreat nächsten Monat in London werde ich einen kleinen Kurs geben, wie man Reißverschluss-Täschchen näht, daher dachte ich mir, einige Muster mitzubringen wäre vermutlich eine gute Idee. Ich werde Täschchen in verschiedenen Stadien der Fertigstellung mitbringen, damit man auch sehen kann, wie die einzelnen Schritte aussehen.

Aber als ich mich an meinen bereits vor zwei Jahren (!!!) gemachten Union Jack Block erinnert habe, den ich übrigens nach Lynnes tollem paper-piecing Muster gemacht habe, wußte ich, dass ich dieses Täschchen gleich ganz fertig machen wollte (Lynne wird übrigens genau zu diesem Block bei dem retreat einen Kurs abhalten!).

Und das gute Stück gefällt mir: es ist ganz schön groß (der Block war DinA4 groß), ich konnte einen schönen Polka Dot Stoff für die Rückseite nehmen und innen ist einer meiner aller-liebsten Stoffe, der coriander Stoff von Amy Butler.

Falls also tatsächlich jemand hier mitlesen sollte, der meinen Kurs besuchen wird: bring gerne ein paar Blöcke mit, und dann machen wir daraus schöne, praktische Reißverschlusstäschchen!
Ich freu mich schon!!!

union jack pouch3_bearbeitet

6 comments:

  1. I still make my pouches the exact way you taught me at Sewing Summit. So, so easy! I hope you have a room full of people for your class - you'll do an excellent job!

    ReplyDelete
  2. Angie, thanks so much, i am so proud of you, it was so much fun working with you!!
    Thanks Kelly!

    ReplyDelete
  3. ohh I'm in your class, can't wait :) love the block, I'm bringing one fairly boring fabric and if we get time I thought i'd start on a London print fabric :) although I've never put a zip in anything before :o(

    See you soon xx

    ReplyDelete
  4. Hallo,
    oh wie schön die Kosmetiktasche. Ich hab es mit einem Kissen versucht, da ja meine Tochter morgen nach London fliegt und jetzt meinen Fehler entdeckt. Na ja vielleicht sieht es ja keiner....

    LG
    Uschi

    ReplyDelete
  5. You will have so much fun at the retreat! It sounds awesome, and I'm excited you're teaching, too!

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails