Pages

May 28, 2012

retreat bag

appli bag

As i was getting ready for the FQ retreat in London next weekend i planned on sewing some pouches-in-progress to show how to make them at the class i will teach.
However, i felt like a Retreat Bag was super-urgently in order..

When i purged my closet some month ago i kept a few thing to repurpose (like the jumper who turned into a pillow case), like this shirt with the big sequin part. I just wore it once - i like the little guy made of sequins but did not enjoy walking around with him right over my body.
So i took the shirt apart, that is carefully ripped out the sequin part.

The bag is loosely made after the wonderful Jane Market Bag pattern (if you don´t have that yet, go get it!) and i hope she will be a good companion in London.

shirt

shirt appli

Als ich nun endlich mal angefangen habe, meine Sachen für das Fat Quarterly retreat zusammenzupacken, wollte ich eigentlich noch ein paar Täschchen in verschiedenen Stadien nähen, um Anschauungsmaterial für den Kurs, den ich gebe, zu haben.
Stattdessen musste ich gaaaanz dringend noch eine neue Tasche für das retreat nähen..

Beim Ausmisten meines Kleiderschranks vor ein paar Monaten hab ich ja ein paar Sachen zum Wiederverwenden behalten (wie die Strickjacke, die zur Kissenhülle wurde), so auch ein Shirt mit einer relativ großen Paliettenstickerei. Das shirt hatte ich tatsächlich nur einmal an: mir gefiel der glitzernde kleine Typ aus Pailetten schon ganz gut, aber nicht so einmal quer über den Körper getragen.
Kurzum: ich hab das Pailetten-Teil vorsichtig rausgetrennt und den Rest des shirts entsorgt.

Die Tasche ist vage nach dem tollen Muster der Jane Market Bag gemacht (wenn ihr das pattern noch nicht habt: dann mal los!) und ich hoffe, sie wird mir in London eine gute Begleiterin sein.

appli bag and more

just 4 days until the retreat starts - can´t wait!!
Nur noch 4 Tage bis zum retreat - ich kann´s kaum abwarten!!

Fat Quarterly

18 comments:

  1. Looking forward to meeting you Claudia! I am sure to recognise you by the cute bag you will be carrying

    ReplyDelete
  2. Look forward to meeting you!

    ReplyDelete
  3. Won't we have fun there! I can't wait either!!

    ReplyDelete
  4. cute bag. See you on Saturday x

    ReplyDelete
  5. I'm in your Saturday PM course and cannot wait, I want to join the *I can make a pouch* gang so much :O)
    See you soon xxx

    ReplyDelete
  6. Immer wieder überlege ich, das J M B Muster zu kaufen. Ist es wirklich so gut? Muß man das haben?

    ReplyDelete
  7. Love the bag! See you soon.

    ReplyDelete
  8. Cute little guy looks right at home on your bag, look forward to meeting you.

    ReplyDelete
  9. Looking forward to finally meet another quilter who's (must have) been in one of the best quilt shops there is in Muenchen: Q&T
    We were on holiday in Bavaria, and it was on my list ...
    See you!

    ReplyDelete
  10. Nach den Comments zu urteilen wirst du eine Menge Leute treffen! Ich wünsch dir den maximalen Spaß dabei. Deine Tasche ist ein Knaller! Damit wirst du hoffentlich viele Blicke auf dich ziehen und gleichzeitig ganz viel interessantes Material sammel. Bin schon auf deine Berichte (du siehst, ich erwarte mehr als einen...) gespannt!

    ReplyDelete
  11. Can't wait to meet you Claudia!

    ReplyDelete
  12. The liitle guy looks great on your bag! Look forward to meeting you!

    ReplyDelete
  13. I wish I could be there, Claudia! Have lots of fun! Your new bag is super cute.

    ReplyDelete
  14. Soooo happy to have met you and have you teach me a yummy zippered pouch (mine was the postage stamp fabric one). I shall send the pic of you, me and Trash when I get a minute :) MANY MANY thanks - you are a kindred spirit. Amy x

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails