Pages

Jun 5, 2012

@london: last evening/day

Jubilee Weekend London 2012

So i am back again in sunny Munich. I had such a good time in London and especially at the Fatquarterly retreat!
Here are some pics of Sunday night and Monday. We went out for dinner in a small group of people who stayed till Monday or Tuesday, and it was really nice: good food and more chatting :-)
When we said goodbye that night we even managed to organise a meetup to visit the Victoria & Albert museum the next day.
So i started Monday morning by visiting the Hummingbird Bakery, a place wonderful cupcakes and cakes. i have their baking book and i have to tell you, these people are not afraid of sugar and fat!! I am a bit, actually, so i wanted to try their cupcakes "for real" (is there anybody out there who as well always takes way less sugar than the reciy says??) - and that i did.. Wonderful, wonderful red velvet and carrot cake cupcakes. I am so gonna try this at home, too!
Then i went to meet the other women for the museum and we chose to see the British Design exhibition, which was really interesting and very well presented. The Victoria & Albert is very impressive itself, one can probably spent weeks in there, still finding new rooms with art.
After a very nice tea our ways separated and i started my little final shopping tour.
So sad to leave London, this wonderful city, but it IS nice to be home again, too.

Oh, and by the way: i finally discovered Instagram. How much fun is that!? You can find me there as machenundtun. See ya!!
:::::::::::::::
Nun bin ich wieder zurück im sonnigen München. Ich hatte so eine schöne Zeit in London im allgemeinen, und beim retreat im besonderen!!
Hier gibt es nun noch ein paar Bilder von Sonntag abend und Montag. Wir sind am Sonntag noch in einer kleinen Gruppe Essen gegangen, da doch einige bis Montag geblieben sind, und das war wirklich ein schöner Abend: gutes Essen und jede Menge Unterhaltung.
Danach haben wir uns noch spontan zu einem Museumsbesuch für den nächsten Morgen verabredet, ins Victoria & Albert.
Ich hab meinen Montag dann damit begonnen, die Hummingbird Bakery aufzusuchen, die berühmt (-berüchtigt) für ihre cupcakes und Kuchen sind. Das Backbuch besitze ich bereits und ich kann euch sagen, diese Leute schrecken kein bißchen vor Zucker und Fett zurück! Ich ja meistens schon, daher wollte ich mal ihre Kreationen "in echt" probieren (gibt es noch jemanden da draußen, der immer deutlich weniger Zucker als im Rezept angegeben nimmt??). Also hab ich probiert.. Kleiner Zuckerschock am Morgen, aber die beiden cupcakes, die ich hatte, waren sehr lecker! Beide werde ich mal nachbacken.
Dann hab ich die anderen Frauen getroffen, und zusammen sind wir durch die British Design Ausstellung gegangen. Die war wirklich interessant und auch sehr gut präsentiert. Das Victoria & Albert Museum selber ist wahnsinnig beeindruckend und riesig: man könnte sicher Wochen dort verbringen und immer noch neue Räume finden..
Nach einem sehr netten Tee in der (klar) ganz wunderbaren Cafeteria haben sich unsere Wege dann getrennt und ich habe noch eine letzte shopping tour eingelegt.
Es war schon etwas traurig, London zu verlassen, aber ich bin auch froh, wieder zu hause zu sein.

Ach ja, ich habe übrigens endlich mal Instagram für mich entdeckt, ihr könnt mich dort als machenundtun finden und es macht ganz viel Spaß!!

dinner on Sunday night - so nice to eat and talk! ::::::::::::::::::::::::::
Abendessen am Sonntag - hat Spaß gemacht, gemeinsam zu essen und zu reden!
dinner after fq retreat

oh yes, and to drink :-) I loved how chilled the glass was.. ::::::::::::::::
ach ja, und zu trinken :-) Es war toll, mal so ein wirklich eisgkühltes Glas zum Bier zu bekommen
beer with iced glass

Hummingbird Bakery, South Kensington. Yummy!
Hummingbird Bakery in South Kensington

Regular reader will know by now my interest in bathroom appliances: this is a very impressive, very powerful handdryer. Never seen anything like this before.. and it works, your hands are actually almost dry after using it.. :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Wiederkehrende Leserinnen wissen ja schon, dass ich ein Interesse an Badezimmer-Ausstattungen habe: dies ist ein sehr beeindruckender, sehr windiger (= stürmischer) Handdtrockner-Puster. Sowas hab ich vorher noch nicht gesehen.. und er funktioniert tatsächlich..
dyson power handdryer

12 comments:

  1. I'm so glad you had fun, Claudia! Those cupcakes look incredible! We have those dryers in some locations here; they are more expensive than the typical dryers.

    ReplyDelete
  2. Looks like a wonderful time Claudia!
    -Daria

    ReplyDelete
  3. Hi Jacey, yes, it was fun!! Please come next year, too :-) That would be soo great..
    And Hi to you, too, Daria, and you too should come next year!! I met another canadian girl who was super nice (must be something in your water..) but she now lives in england. But still!!

    ReplyDelete
  4. We have this Airblades here in Munich too ... eg when you visit Vapiano .... you should go there

    I am really jealous ... I love London and one time I was at the hummingbird bakery in Soho and I couldn't buy anything because I felt really sick (pregnancy).

    Ute.

    ReplyDelete
  5. Hi Ute, oh, you missed out something really good.. Maybe you might go with the baking book as well??

    ReplyDelete
  6. So great to meet you and learn everything you know about zippered pouches ;) I was one of the four or five Canadians there - we need more to go next year!! That way we can maybe all do a bee together and 'bee' exclusive'!!! Keep in touch Claudia :)

    ReplyDelete
  7. Hi Claudia ~ It was lovely to meet you and take part in your zippered pouch class, I'm totally addicted now!! Looks like you had a wonderful time in London!

    ReplyDelete
  8. HI Claudia! How fun you taught your zippered pouch class at the FQ retreat! I'm so glad I got to do it in Utah :). Looks like y'all had a blast.

    ReplyDelete
  9. It was really great to meet you Claudia - I enjoyed our trip to the V & A. I have told everyone I meet about it. I love your excitement at finding the airblade! What is all this about your interest in bathroom appliances?

    ReplyDelete
  10. Ich nehme dann und wann schon mal weniger Zucker als im Rezept angegeben. Aber eher selten.

    Solch einen Puster habe ich neulich auch gesehen. Die machen tatsächlich echt viel Krach. Meine Tochter hat tierische Angst vor denen...

    ReplyDelete
  11. Pink Stiches, thanks so much, i had lots of fun teaching you how to make a zippered bag!
    Valerie, yes we do had a blast, just like in SLC :-) Can´t wait to see you again in Austin!!
    Diane, great meeting you, too!! I enjoyed our trip to the V&A very much. I don´t know what it is with me and bathrooms.. in different countries there are so many different things to what i am used to, so i think about that. For a long time.
    :-)
    Franziska, ja die Dinger sind wahnsinnig laut.. :-)

    ReplyDelete
  12. Teehee ! Think you should visit Japan ! They have great appliances there I believe!

    Glad you had fun in London and V&A is my favourite museum! You can get lost in there forever! Lots of inspiration....

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails