Pages

Sep 20, 2012

scraps!

scraps6

Today i want to show you, how i organise my scraps. They live in a pretty big dotted shopping bag, up on my shelf (in the striped one behind it are wadding/batting scraps).
::::::::::::
Heute will ich euch mal zeigen, wie ich meine scraps organisiere. Sie "leben" in einer schönen, vor allem schön großen gepunkteten Einkaufstasche, oben in meinem Regal (in der gestreiften Tasche dahinter sind übrigens meine Vlies-Rest- und Randstücke).

scraps1

So let´s take the bag down to take a closer look - it´s rather heavy i have to admit
::::::::::::::::
So, holen wir die Tasche mal runter (ganz schön schwer, ahem)

scraps2

And here are all my little scrap packages, sorted by color. Taking them out of the bag feels a bit like handling illegal substances.. :-)
 ::::::::::::
Und hier sind alle meine kleinen scrap-Päckchen, sortiert nach Farbe. Sie auszupacken fühlt sich etwas nach dem Umgang mit verbotenen Substanzen an.. :-)

scraps3

The only bag i don´t sort by color are my linen-scraps which i keep separate, this way i have all my quilting weight scraps ready to go. So everything else i sort by color, and the pieces are mostly too small to fold them up nicely (i have a little stash of those elsewhere).
I don´t mind the different sizes - i know some people cut their scraps to certain sizes but that would be a) too much work it think and b) i feel i have more choices to incorporate scraps when they are not cut down in any way. And it is a lot of fun to search through the different packages on the hunt for the right color and the right size, i find that very inspiring.
The main thing which keeps me from sorting by size, too, is that i would have to decide which sizes i would want and that i would need yet another way to organize my scraps.

How do you organize your scraps?? Any good tips out there?
:::::::::::::::
Die einzigen scraps, die ich nicht nach Farbe sortiere, sind die Leinen-Reste, die gehen komplett extra. So habe ich alle meine quilting-Stoffe und -Farben schön parat. Es geht also, wie gesagt, nach Farbe und die Stücke zeichnen sich dadurch aus, dass man sie nicht mehr schön zusammenfalten kann (Stücke in der Größe hab ich nochmal extra).
Ich finde die unterschiedlichen Größen der Reste nicht schlimm - ich weiß, dass einige Leute ihre scraps gleich in bestimmte Größen zurechtschneiden, aber das wäre mir a) zuviel Arbeit und b) so habe ich doch (gefühlt) mehr Möglichkeiten, Stücke einzuarbeiten, da sie nicht schon irgendwie kleiner geschnitten wurden. Außerdem macht es Spaß, die kleinen Stapel nach der richtigen Farbe und der richtigen Größe zu durchsuchen, das ist doch sehr inspirierend :-)
Hauptsächlich würde mich an einer Größensortierung aber stören, dass ich mich für Größen entscheiden müsste, und dann noch mehr Lagerorganisation bräuchte.

Wie organisiert ihr eure scraps?? Hat jemand gute Tipps und Tricks?

scraps4

scraps5

scraps7

Have a great week // Schöne Woche noch!

 

PS Anybody else annoyed by the new blogger layout? i don´t like it so far..
::
PS Ist eigentlich noch jemand vom neuen blogger Layout genervt? Bisher finde ich es ganz schrecklich..

12 comments:

  1. Ich sortiere meine auch nach Farben. Habe das Gefühl das die nie weniger werden ?
    Ab welcher Größe schmeißt du deine scraps weg ?
    Ich habe auch noch Stücke die kleiner als 4 cm sind ^__^

    ReplyDelete
  2. Looks similar to my scraps - only that I keep them in small boxes. And I started cutting in squares for my Hexie project and into stripes for a scrappy quilt again.

    ReplyDelete
  3. I'm impressed, you're very organised! I have all my scraps in one big box and tip them all out onto the floor or bed every time I'm looking for something. Please don't copy my system, it's not vey good ;-)

    ReplyDelete
  4. Hallo Isa, ich hab auch einige kleine.. die schmeiß ich aber dann dorch irgendwann mal weg :-)
    Hallo Floh, yes, if you know what to do with them cutting totally makes sense!
    Hi Elisabeth, your system sounds like fun for young and old :-)

    ReplyDelete
  5. Claudia- love your scrap pictures! These would be perfect for my new quilt-along I am starting October 1. You'll have to check it out! http://www.flickr.com/groups/scrappystashqal/
    I sort mine by color and keep them in plastic bins.
    Hope you have a great day!

    ReplyDelete
  6. LOVE your scraps all colour coded in nice neat piles - yum!!! I used to have them like that until I kept rooting through them making a mess so now they stay as a mess - not folded - just as a mess in a big tupperware... My linen and Kona solids stay separate too :)

    ReplyDelete
  7. Ich hab sie auch nach Farben sortiert, in durchsichtigen Boxen ( gibt's ab und zu beim Discounter ).
    Die Boxen sind ungefähr Schuhschachtel-Größe und sind zum Teil schon übervoll....
    Seufz
    Aber Kleinschneiden tu ich auch nicht

    ReplyDelete
  8. Ich habe bei Katie mal einen Post über Scraps gesehen und seitdem Reststücke (bisher max. 6 x 6 inch groß) zuzuschneiden. Ich muß dazu sagen, daß ich nicht so viele Scraps habe. Und die Scraps vor dem Tag x sind alle noch unsortiert in 2 Ziplocbeuteln...

    ReplyDelete
  9. Oh, so happy. I just love scraps! You've got some treasures in your bag! I am trying to work on a better system, but I do hope to sort by size, eventually. I think there are benefits to sorting by size and by color, but it's difficult to do both!

    ReplyDelete
  10. I love that your scraps are so neat!! I sort mine by color (in wire baskets on a shelf) but it is a mess! I keep thinking about cutting my scraps into preset sizes, but oh, the work! And what if I find later that I want a different size...

    ReplyDelete
  11. Du willst nicht wirklich wissen, wie ich meine Scraps sammle - ich schäme mich richtig angesichts deiner Ordnung! Ich würde dich glatt von der Stelle weg engagieren, um meine auch so zu sortieren....

    ReplyDelete
  12. oh, kannst Du mir nicht Deine gelben scraps verkaufen? die sind sooo schön! :-)

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails