Pages

Nov 18, 2012

huge boy quilt top - done


Just finished a huge, easy quilt top for a boy - so that´s what i call the whole thing. The pattern ("Squared Away") is created by Tacha and can be found in the latest FatQuarterly magazine no11
It really is easy to make, so if you are looking for sweet quilt to give away for Christmas this could be the one.
As I mentioned I will make this quilt for a little boy but the one thing i did not really understand when i started is how big the quilt will be: 154 x 203cm or 60" x 78". Huge. Again, hence the name.

But oh well, i guess boys do grow fast - don´t they?? Good thing i stayed away of typical childrens fabrics, this quilt could stay with him a little bit longer :-) If he wants it to.

huge boy quilt 2

Gerade bin ich mit einem großen Quilttop für einen Jungen fertig geworden - also hab ich ich die Angelegenheit auch gleich so benannt. Das Muster ("Squared Away") ist von Tacha und findet sich in der aktuellen Ausgabe des FatQuarterly Mazagins, der Nummer 11.
Das Top näht sich wirklich einfach, wenn also noch jemand nach einem schönen Quilt als Weihnachtsgeschenk sucht, könnte dies hier etwas sein.
Ich nähe den Quilt ja für einen kleinen Jungen, und die eine, wichtige Sache, die mir absolut entgangen ist, bevor ich angefangen habe, ist, wie groß der Quilt letztlich werden wird: 154 x 203cm oder 60 x 78". Riesig. Wie gesagt: daher der Name.

Ach, aber Jungs wachsen ja schnell, oder?? Und gut, dass ich extra keine kindlichen Stoffe ausgesucht habe, er könnte etwas länger was davon haben :-) Wenn er will.

huge boy quilt 3

Have a nice Sunday // Schönen Sonntag noch!

9 comments:

  1. Very nice! What a special gift for a little boy.

    ReplyDelete
  2. Lovely Claudia, I'm sure the boy in question will love cuddling up under this quilt.

    ReplyDelete
  3. This is a wonderful boy quilt, I love the fabrics you have used.

    ReplyDelete
  4. He's a very lucky boy to get such a lovely quilt! And I think it's great that the fabrics aren't childish, so that it can grow with him. Lovely job.

    ReplyDelete
  5. Boys grow fast and they can get really big - so big is always good (and means more to snuggle under!)

    ReplyDelete
  6. Lucky boy! Tolle Stoffe, tolles Muster -1A. Das Muster werde ich im Kopf behalten und ich hoffe, diesen Schreibschriftstoff in die Finger zu bekommen, wenn bei mir ein Kinderquilt ansteht!

    ReplyDelete
  7. Tolle Farben! Dieser Stoff mit der "Schuhlheftschrift" ist echt cool. Ja, dieser Junge kann sich glücklich schätzen;-)Wachstum mit einberechnet ist auch gut!

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails