Pages

Mar 22, 2013

recap usa trip 2013: quilts, quilts, quilts

Hi friends, took me some time to go through all of my pictures.. However, this is the start of a small recap post series. And of course i´ll start with the quilts i´ve seen at quiltcon.
Enjoy!
::::::::::::::
Hallo Ihr Lieben, ich hab etwas Zeit gebraucht, mich durch alle meine Fotos zu wühlen.. Nun aber heute endlich der Start einer kleinen Urlaubs-Nachbereitungs-Post-Reihe. Und natürlich fange ich mit den ganzen tollen Quilts an, die ich bei der quiltcon gesehen habe.
Viel Spaß damit!

Jacquie Gering, bang you´re dead


J.Gering, K.Pedersen, add it up


Lavialle Campbell, Ash transition in fiber


Nova Seals, big love


Bill Kerr + Weeks Ringle (did not get the name of the quilt, but those dark lines are just 1/4" wide..)


Penny Layman, detail from Juice Bar top (sewtakeahike.com)


Tammy Vasser, don´t box me in

above/oben: Jacquie Gering, detail from Deconstructed nine patch

Janet Archibald, Flowers for Cynthia


Megan Dye, Fractal Quilt


Andrea Fox, Flutterby


Mary Langenburg, From one Color to Another


Heather Davidson, Geometric Eames (joyofallcrafts.com)


Group quilt, give a fuck (more info about this one right here)


group quilt by a modern quilt guild 1


group quilt by another modern quilt guild 2


Season Evans, detail from Migration


Catherine Redford, Modern Challenge


Janice Ryan, detail from Over the rainbow


Heather Grant, Pods (modernquilts.com)


quilted by Angela Walters 1


quilted by Angela Walters 2


Quilted by Angela Walters 3


quilting details on a Modern Quilt Guild quilt 1


Yoshiko Jinzenji 1


Yoshiko Jinzenji 2


Yosiko Jinzenji 3


Yoshiko Jinzenji 4


quilting details on a Modern Quilt Guild quilt 2


Thomas Knauer, Right here


Monica Solorino-Snow, Ron Swanson (actor Nick Offerman from Parks and Recreation, interview here)


Elizabeth Hartman, Touch this Quilt (Oh, Fransson!)


Lindsay Stead, Untitled


4 comments:

  1. Claudia I love your post! After looking at so many recaps I've enjoyed the photos you've chosen not only because they're some of my favorites but they're different one's then you see highlighted on most blogs. Thanks for bringing me back!

    ReplyDelete
  2. Ich muß ganz ehrlich sagen, daß mich die meisten Quilts nicht beeindrucken. Aber ich bin, glaube ich, stiltechnisch auch nicht bei den ganz modernen Quiltern zu finden. Deswegen inspirieren mich diese Quilts vermutlich auch nicht. Aber die Geschmäcker sind verschieden und ich bin sicher, Dich inspirieren und begeistern sie. Sonst hättest Du sie nicht fotografiert. :)

    ReplyDelete
  3. Vielen Dank für die tollen Bilder, die Quilts sind überwältigend modern und einfach nur schön! Frohe Ostern wünscht Martina

    ReplyDelete
  4. Danke sehr, dass du so viele Quilts zeigt. Die sind sehr inspirierend.
    Marianne
    stofmutter.blogspot.dk

    ReplyDelete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails