Pages

Aug 9, 2013

new stash: lush uptown by Erin Michael





I think I learned just some few weeks ago that Moda was re-printing Erin Michaels very famous lush line from 2008.
Did anybody not see those famous paint-by-number deers or birds popping up once and again for ridiculous prices over the years? It was very hard to find fabric and as I was too late to the party at the first edition I did not get any of the deer or birds but "just" the additional prints which i loved nonetheless, and at least one small piece of the painters palette print in sky :-)

So this time I got me a little stash of the new lush line "uptown" plus two Moda Bella solids to go with my dearly cherished old lush pieces and they work out together just fine. I think it is a great reprint: the colors are wonderful and i really appreciate that old and new pieces go together so well.
Although i bought more of the intensive "playground" colorway I must say i like the muted colors of the "sky" prints even better.
And the birds are just extraordinary, i totally adore them!

I have no idea though what to make of these prints. Shocking, I know, don´t we all buy fabric just with a specific project in mind? Ha! :-)
The birds could end up in a bag or pouch, but the deer? Hm, I really don´t know.
And I actually do not care that much: time will tell I guess.
Until then I am happy just looking at it :-)

Any other lush fans out there??



Ich glaube ich hab erst vor wenigen Wochen gesehen, dass Moda die heißbegehrte Lush Linie von Erin Michael von 2008 nachdrucken würde.

Habt ihr auch immer mal wieder die berühmt-berüchtigten Malen-nach-Zahlen Hirsch- und Vogel-Drucke zu unglaublichen Preisen auftauchen gesehen oder ging das nur mir so? Das war sehr, sehr schwer aufzutreibender Stoff, und da ich beim ersten Mal nicht rechtzeitig zu den normalen Preisen dabei war, konnte ich mir über die Jahre nur das ein oder andere Ergänzungsstück leisten. Und immerhin mal ein kleines Stück des Farbpaletten-Drucks in "sky" :-)

Also hab ich mir dieses Mal ein paar Stücke der neuen Lush Uptown Linie gekauft, dazu noch zwei Moda Bella Solids und kann so nun alt und neu gut kombinieren. Es ist wirklich ein toller Nachdruck: die Farben sind ganz großartig und darüber, dass alt und neu so gut zusammengehen, bin ich sehr dankbar.
Obwohl ich mir etwas mehr von der intensiveren Farbrichtung "playground" gekauft habe, gefällt mir das etwas gedämpftere "sky" überraschenderweise aber noch etwas besser.
Und die Vögel sind einfach nur klasse!

Keine Ahnung übrigens, was ich damit anstellen werde. Shocking, ich weiß, wo wir doch alle nur Stoff kaufen, wenn wir ihn für ein bestimmtes Projekt brauchen. Ha! :-)
Die Vögel könnten gut zu einer Tasche oder pouch werden, aber die Hirsche?? Wie gesagt: keine Ahnung.
Und eigentlich ist mir das auch total egal, irgendwann wird mir dazu schon was einfallen. Bis dahin freue ich mich einfach, den Stoff anzuschauen :-)

Gibt es noch andere lush-Liebhaberinnen da draußen??


Have a great weekend // Schönes Wochenende Euch!

21 comments:

  1. I just received my order of these lovely prints and I'm not sure what I'm going to do with them either! They will find their way into pillows or quilts but I'm fine with just admiring them for now. Have a lovely weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Lisa, thanks for your comment! Pillows seem a good idea.. Thankd for that thought :-)

      Delete
  2. Good times! I love this line too, though I wasn't quilting when it first came around. It looks nice and vivid, not too washed out.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Liz, thanks for stopping by, yes, it is really pretty!!

      Delete
  3. Those half-painted birdies are gorgeous Claudi, but I really think the spots need to find a home here in Wales!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Teresa, yessss, those birds are awesome, go get yourself some!!

      Delete
  4. Dieser Vogelstoff ist so genial! Haben wollen!! Gibt es den irgendwo in Deutschland? Oder hast Du sonst einen guten Tipp?

    Danke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Anja, deutsche Bezugsquellen hab ich nicht, in USA kaufe ich i.d.R. bei www.pinkcastlefabrics.com , da die Damen dort das Porto nach Gewicht/yard-Anzahl anpassen und nicht pauschal 24$ nehmen. Da dort nicht mehr alle lush Stoffe zu haben sind: schau mal bei www.pinkchalkfabrics.com , auch dort wird zumindest für kleine Mengen beim Porto unterschieden. Und falls auch dort nicht der Traumstoff dabei ist, ist www.etsy.com eine gute Wahl, dort gibt es viele verschiedene Anbieter.
      Viel Erfolg!!

      Delete
    2. Herzlichen Dank, liebe Claudia!

      Delete
  5. Just received a bundle of this. Was so excited to hear that it was being reprinted as I love it especially the paint by numbers fabrics which remind me of arty childhood Christmas presents. Am sure you will make something wonderful with yours!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susannah, thanks for your comment! Great that you got some, too, I´ll watch out what you´ll make from it.. I am now thinking big bag. Ah, i don´t know! :-) See you soon online!!

      Delete
  6. I just got a stack of these yesterday and spent all night trying to think of what to use them for. I am still not sure. You picked excellent prints, this line is lovely and fun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Leanne, how fun, we are stash-buddies :-) Can´t wait to see what you´ll do with it, i am really thinking bags and pillows right now. A quilt would be a bit too forest-y i think

      Delete
  7. Den Stoff hab ich schon auf anderen Blogs bestaunt, besonders der mit den Farbpunken ist wirklich toll! Aber ich muss mich zurückhalten beim Stoffe kaufen ;-)
    Schönen Sonntag!
    Steph

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Steph, ja, da kenne ich und mache ich momentan eigentlich auch mit dem Zurückhalten. Aber es gibt so Stofflinien... gottseidank mittlerweile viel weniger als früher, so dass es mir nicht ganz so schwerfällt :-)

      Delete
  8. I am totally shocked - not! Claudia you could just staple it to a frame and enjoy looking at it as an unfinished work of art!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, Nicky! yes, framing would be a nice idea, i even have some hoops laying around with no real use.. maybe i´ll do that, vielen Dank für die tolle Empfehlung!!

      Delete
  9. Also ich kannte diesen Stoff nicht vorher - ich kanne aber auch Flea Market Fancy nicht vor der Wiederauflage ;) Ein sehr spezieller Stoff. Bin gespannt, was du draus machst.
    LG
    Susanne

    ReplyDelete
    Replies
    1. "sehr speziell" ha ha :-) Ich glaube, es wird so eine Art Weekender Tasche.. mal sehen. Dir ganz viele schöne Grüße!!

      Delete
  10. I finally got some Lush Uptown at the MQG meet-up in Portland this weekend - yay! Now I have to dream up something wonderful to do with it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Paula, thanks for your comment! Your meet-up looked great on instagram, i am so jealous, it is such a great (wider :-) area you live in.. I still don´t know what to make from this - probably a big bag would be good..

      Delete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails