Pages

Mar 1, 2014

Challenge 4 Art: "Space"





Here´s the forth and final challenge of the mini-quilt group I joined. This time Amy picked the theme and chose a very cool one: "space". Let me add to that: "Space, shattered". That´s my take on it.

Of course I started thinking about stars, using blue and yellow fabrics but that felt a bit too literal. I then tried to find something more abstract, in colors i really love (blue and yellow is not always an easy match..).
So no wonder I ended up with one of my fave combos: yellow and grey. Still spacey in my book, but not as obvious. Ditto with the half square triangles I used. No, they are not pieced together as stars, I wasn´t even tempted to try that, but their spikes remind me of chaos and stars well enough. Plus I think it´s nice to use triangles as another of the very basic shapes we quilters work with after using squares and circles already in the other two challenges.

Konas wonderfully soft yellow "buttercup" color fits the Cloud 9 triangle fabric named "on point" from the Simpatico line perfectly by the way. This little addition of pattern to all the solids really works for me. And the different greys from the Kona range are all very lovely together and represent the sky nicely I think.
And another btw: once again I did not follow protocol and did not make a "real" mini-quilt :-) This time it´s not a mat like last time but a ... pillowcase. Seems like I HAVE to sew some utilitarian stuff at this time of my life, I just can´t help it :-)

Now please go and check out what the other three participants of this group made for the challenge! You can find Amy here, Susannah here and Lisa here.
Thanks so much for including me in this group, Ladies, and sorry again I missed the last challenge (because I drew a creative blank for quite some time to tell you the truth, dear readers). However, seems like I am getting out of that no-idea-hole (yay!) and I did enjoy the challenges immensely!!



Hier kommt die vierte und letzte challenge meiner Mini-Quilt Gruppe. Amy hat diesmal das Thema ausgewählt und sich für das coole Motto "Space" entschieden. Das ich übrigens ohne zu überlegen mit Weltall/Himmel für mich übersetzt habe - die alternativen Übersetzungen wie Weite oder Raum oder gar Lücke sind mir erst viel später eingefallen.
Für mich geht es bei diesem Thema also um ein eher chaotisches, unaufgeräumtes Weltall.

Zunächst hab ich aber an Sterne in gelb/blau gedacht, aber das war mir dann doch etwas zu wortwörtlich genommen. Also hab ich nach etwas mehr Abstraktem gesucht, und auch nach anderen Farben, da gelb und blau nicht immer ganz leicht schön zu kombinieren sind. Erinnert hierzulande leider schnell an die FDP..
Und so bin ich bei einer meiner liebsten Farbkombis gelandet: gelb und grau. Das hat für mich immer noch etwas mit dem Weltall zu tun, ist aber etwas mehr um die Ecke gedacht. Ebenso die Dreiecke: die sind mir mit ihren Zacken chaotisch, aber auch "sternig" genug, ohne in Sternenform gepieced zu sein. Zudem fand ich es gut, nach den bereits benutzten Quadraten und Kreisen nun auch noch Dreiecke als eine der grundlegenen Formen für uns Quilterinnen herauszustellen.

Das super schöne, sehr sanfte Gelb von Kona mit dem schönen Namen "buttercup" passt übrigens perfekt zu dem Dreiecksstoff names "on point" aus der Simpatico Serie von Cloud 9. Mit diesem Stoff ein ganz klein wenig Muster in den absolut passenden Farben zu den ganzen Solids zu bringen war eine echt gute Entscheidung, die dem Stück wirklich gut tut. Die anderen Stoffe sind verschiedene Grautöne ebenfalls von Kona Cottons und stehen wunderbar für den Himmel / das All.
Und noch ein übrigens: schon wieder habe ich keinen "echten" Mini-Quilt genäht. Dieses Mal ist es keine Matte wie beim letzten Mal, sondern... ein Kissenbezug. Momentan muss ich offenbar einfach Gebrauchsgegenstände machen. Tja.

So, dann schaut euch nun doch auch mal an, wie die anderen aus der Gruppe das Thema interpretiert haben, ihr findet sie hier: Amy, Susannah und Lisa.
Vielen Dank an die drei, dass ich mitmachen durfte! Die letzte Challenge habe ich zwar ausgelassen (ich hatte schlicht und einfach so überhaupt keine kreative Energie.. blöd, war aber auf Teufel komm raus nicht zu ändern, ich hab´s wahrlich versucht. So langsam komme ich aber aus meinem ich-hab-keine-Ideen-Loch heraus, gottseidank), aber insgesamt hat mir die Sache einen Riesenspaß gemacht!




Have a great weekend // Schönes Wochenende Euch!!




Claudia

14 comments:

  1. Love your space cushion. The colours are great and do remind of pictures of stars in the sky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Eli!! Those colors never get old (to me)..

      Delete
  2. Claudia, I love your pillow case - reminds me of the chaos in the center of a nebula where stars are being born...violent and shattering!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Farm Quilter, thank you very much for your kind words!!

      Delete
  3. Oh Claudia this is a wonderful view of space! The colours are perfect and your mini has a real dynamism about it... I agree with Farm Quilter entirely!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much, Susannah!! We all had a great go this time, didn´t we?! I love your piece a lot, too!!

      Delete
  4. Damit ist das Geheimnis der Dreiecke gelüftet! Das Kissen ist klasse, gefällt mir sehr gut! Ich wünsch Dir einen schönen Sonnteg, lieben Gruß, Dorothee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke schön, Dorothee!! Dir auch einen schönen Sonntag :-)

      Delete
  5. Sieht richtig spaceig aus das Kissen, gefällt mir gut. Die Farbkombination knall sowieso. Eigentlich ist das All ja auch "schwarz" und nicht "blau", oder?!? lg Eva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke schön, Eva, und ja, das mit dem Schwarz (Grau..) hab ich mir auch so gedacht.. :-)

      Delete
  6. Amazing interpretation Claudia - I love it!! Sorry I have been quiet - I was away for an extended long weekend with NO internet!! So happy you liked the theme :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amy, thanks for your kind words and thanks for the great theme!! You kind of got me re-started :-)

      Delete
  7. Love everything about this! The colors, the quilting, the functionality (pillows are so much more useable than small quilts!). Can't believe how perfectly your solids match that print, too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Lisa, good to know that you don´t mind the functionality, I was a bit emberrassed about that :-) Thanks for your nice comment!!

      Delete

Willkommen auf dem machen und tun Blog aus München!
Ich freue mich immer über Eure Kommentare und Fragen. Die Sicherheitsabfrage muss leider manchmal eingeschaltet sein, um dem Spam etwas Einhalt zu gebieten, sorry dafür! ::::::::::::::::::::
I love to hear from you! So sorry though you´ll have to pass the security thingy now and then: otherwise I´ll drown in spam..

Related Posts with Thumbnails